Inwijding tent

23 juli 2011 - Jostedal, Noorwegen

Vandaag mijn eerste hotelkamerloze nacht. Vanochtend, jawel, in de regen naar het Jostedal gereden. Gisteren eerst nog bekeken of het toch nog Eidsdal zou worden, maar gezien de ligging: aan het eind van een fjord en de afstand, bijna 400 km verder naar het noorden, aan mijn plan om verder oostwaarts te gaan vastgehouden.
Onderweg werd het steeds droger en in het Jostedal was zelfs blauwe lucht zichtbaar, helaas geen foto genomen, op dit moment (bijna 10 uur) is het bewolkt en heeft mijn tentje zich bewezen: het is waterdicht!!!
Het prijsverschil tussen een camping en een hotel is behoorlijk, voor 1 nacht berekent men 90 NK, dit komt overeen met ongeveer € 12,00. Een hotelkamer heeft me rond de 750 NK gekost, net geen € 100,00 dus. Die tent heb ik er aan het eind van de vakantie wel uit :).
van de rit van vandaag heb ik verder geen bijzonderheden te vertellen, alleen viel me in dat het noorse landschap eigenlijk heel eentonig is: een plas water met bergen erom heen en van die hellingen regelmatig een waterval van diverse formaten. Maar het blijft mooi!!!
Morgen staat een wandeling naar een gletscher op het programma: de Nigardsbreen. De dag daarna richting Flam, met onderweg wat tussenstops bij enkele staafkerkjes en een straatje met oude huizen in Laerdal.
@Nanny: klopt die regenbuien waren er ook, maar de fijnste combinatie water en Vietnam waren toch wel onze duiken in Nha Trang. Wat wel een leuke regenanecdote is: herinner je je nog dat we tijdens na een fietstocht tijdens een regenbui op de stoep van een bank zaten? Die bui duurde zolang dat we gingen twijfelen: nog even blijven zitten of de straat overzwemmen.

1. Nanny:
    24 juli 2011
    Ja, dat weet ik nog!
    Regen in de tropen lijkt toch minder erg, heb vandaag de verwarming maar weer eens aangezet. Voor het weer hoef je ook niet in Nederland te zijn.
    Gletscher veilig bewandeld? x
  2. jeroen:
    25 juli 2011
    Dat is een behoorlijk prijsverschil zeg, en kun je de tent makkelijk meenemen op de motor of moet je hem laten staan en dan rondjes rijden? effe zonder gekheid heb je nog wat mee gekregen van de schietpartij in Oslo?