Stavanger

19 juli 2011 - Lysebotn, Noorwegen

Gisteren begon met goed weer, tot na het ontbijt :(. De motor opgetuigd in een forse regenbui. Na een blik op de wolkenpartij boven de Kjerag besloten om de klimpartij naar de Kjeragbolten te laten schieten, net als de rit over de lysebotnvegen: ik was nog nat van de regenbuien van zondag. Ik heb de veerboot richting Stavanger genomen, eindpunt: Lauvik, zo'n 40 km van Stavanger. De eerste 20 km was over een bochtige weg met de nodige mooie vergezichten. De laatste 20 km was door bebouwd gebied. Rond 16:00 uur stond ik op de stoep bij mijn logeeradres: Dawn, geregeld door Arthur. 's Avonds samen de omgeving verkend, wat tips gekregen om de volgende dag te bekijken (o.a. Het mooiste straatje van Noorwegen). Rond de haven zijn een aantal tenten opgebouwd voor het foodfestival dat vandaag begint. Vanavond de noorse versie van 'de proeverij' uitproberen, om vergelijken mogelijk te maken de Bossche versie ook eens bezoeken. De foto's laten nog even op zich wachten, het uploaden van de iPad richting de website lukt nog niet.

1. Hetty:
    19 juli 2011
    Jammer dat je plannen in het water vallen. Ga je er op de terugweg nog langs of wijkt het teveel af van je route?
  2. Niels:
    19 juli 2011
    Hey Henk man, ik heb je vertrek helemaal gemist. Zat in Kroatië. HEEL veel succes, plezier, quests, visions, en wat er allemaal nog meer bij komt kijken gewenst. Go Go Go en Go safe vooral.

Tot gauw!
  3. Theo Jansen:
    Hallo Hendrik,
    Veel succes met je tocht. Dat weekje op de hei straks, stelt niets meer voor na deze reis. Veel plezier in het land van de Trollen.
  4. Theo Jansen:
    20 juli 2011
    Hallo Hendrik,
    Waarschijnlijk overbodig maar vergeet niet langs te gaan bij de sluizen in het Telemark kanaal. Er zijn er meer, maar de mooiste is die met 4 compartimenten en 5 sluisdeuren is bij Ulefoss.
    Die berg met dat beroemde uitzicht heet de Preikestolen in de provincie Rogaland.