Weer verder

21 juli 2011 - Sauda, Noorwegen

Vandaag, met mooi weer, Stavanger achter me gelaten. Eerst met de veerboot naar Tau, een vaartochtje van ca 20 min. Daarna rechtsaf, richting het Lysebotnfjord om de Preikestolen te bewonderen. Na een ritje van 20 min de motor geparkeerd,omgekleed en een klim- en klautertocht naar een klif die 600 m boven het fjord uittorend. Het was een mooie tocht, wel heel druk, natuurlijk weer later vertrokken dan eerst gepland :(.
Rond 16:00 weer beneden, natuurlijk weer omkleden en de volgende route richting Bergen gepakt: ik ben nu in Sauda, mooie rit met 2 veerboten en veel tunnels, wat is het koud in die pijpen!!
ik had vage plannen om nu eens primitief te doen en eindelijk een bivak op te slaan, niet dus, ik lig weer in een bed, met wifi, dit bericht te tikken.
Wel heb ik bij een waterval met een fantastisch uitzicht over een fjord mijn eigen potje gekookt/gebakken. Veel stelde het niet voor: bij de plaatselijke Lidl/Aldi een pak kippekluifjes gehaald met een bak druiven. Het is me gelukt om de kip flink heet te maken, hopelijk heet genoeg om de mogelijk aanwezige salmonella te killen.
Morgen door naar Bergen, de stad waar het 270 dagen per jaar regent. Betekent dus dat het 95 dagen NIET regent. Volgens de meteorologen behoren morgen en overmorgen tot de 270 dagen:(.

1. Hugo:
    22 juli 2011
    Ha Henk,

Leuk dat je op deze manier van je laat horen! Je weet het allemaal leuk te beschrijven. Ik hou je in de gaten! ;-)

Hug-o

PS 1: Je bent nu koning geen krijger... ;-) Een koning mag in een bed met wifi en als het een keer op een bivak aankomt dan kan dat ook!
    PS 2: Ik weet dat jij wat hebt met water... ;-)
  2. jeroen:
    22 juli 2011
    Hoi Henk.
    Ook ik houd je in de gaten,hiermee vergeleken is het rondje Ijselmeer een waterdruppel. hoi.